Een fijne overgang? De kenmerken beperken kan!

Share this post

Posted by: Skin Health Company B.V. Post Date: 9 oktober 2019

Een fijne overgang? De kenmerken beperken kan!

De overgang, iets waar de meeste liever niet over willen praten… Toch doen wij dit wel, omdat de overgang ook zeker zijn sporen nalaat op de huid.

En als jij denkt dat je nog niet met de overgang bezig hoeft te zijn omdat je er niet middenin zit, dan heb je het goed mis. Om de kenmerken te beperken, is een goede voorbereiding het halve werk. 

De overgang…
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen, we denken allemaal aan de volgende horrorscenario’s:

  • Opvliegers
  • Vet op plekken waar je het niet wilt
  • Overbeharing en hey, zijn die haartjes nu ook ineens veel stugger en dikker? Heb ik nou een snor?
  • Nachtzweet (gadverdamme…)
  • Altijd maar moe
  • Het wordt beneden wat droger (mogen we dit zeggen?)

Tja, we stoppen er nu maar mee. We snappen namelijk helemaal dat je hier liever niets van wilt weten en dit het liefst weer weg klikt. MAAR, het volgende wil je wel weten;

Wist je namelijk dat…
De pre meno pauze (voorfase overgang) circa 10 jaar voorafgaand aan de overgang start? Deze jaren zijn cruciaal om je voor te bereiden op de daadwerkelijke periode van de overgang, om de klachten dan zoveel mogelijk te beperken. 

En nu wordt het ineens interessant, vind je ook niet?

Voordat we hier verder op door gaan, willen we je eerst nog even laten weten wat de overgang doet met de huid.

Wat zien we aan de huid?
Deze wordt minder stevig en is niet meer zo soepel. En dat komt door de afname van Oestrogeen. Hierdoor daalt het collageen jaarlijks een stuk sneller en dat is nog niet alles, ook de dikte van je huid neemt sneller af en de elasticiteit. Niet gek dus dat vrouwen rond de 50 vaak klagen over rimpels, een doorschijnende huid of ingevallen wangen. 

Ook zorgt Oestrogeen voor stoffen in de huid die verantwoordelijk zijn voor de hydratie, afname heeft een droge huid tot gevolg. 

Hoe je o.a. deze kenmerken kan beperken? Door je er goed op voor te bereiden.

En hoe je dat doet? Daar kunnen onze experts je goed bij helpen, maar we geven je een alvast een paar tipjes van de sluier:

Een fijne overgang, kan:

  • Drink voldoende water
  • Eet gezond
  • VERMIJD koffie, suiker, roken en alcohol gebruik zoveel mogelijk
  • Vul je tekorten aan*
  • Beperk stress en zorg voor voldoende ontspanning
  • Zorg voor een goede nachtrust
  • Beweeg voldoende
    Juist in deze periode is dit belangrijk, want wist je al dat je in de overgang circa 350 meer kcal moet verbranden?

*Omdat je in de overgang steeds meer op natuurlijke wijze verliest, kun je in de overgang wel wat extra belangrijke vitamines, mineralen en voedingsstoffen gebruiken. Cellics health nutrition, met een focus op de huid, bevat meer dan 27 cell- en skinboosters die werken aan een optimale vitaliteit van het lichaam. Met een mooie huid tot gevolg, met bouwstoffen als collageen, hyaluronzuur en phytoceramides krijgt jouw huid een ware volume boost. 

EXTRA TIP: Slik er de Omega 3 visolie van Cellics bij en krijg ook weer wat van die soepele en glanzende huid terug. Deze vetzuren werken namelijk direct op de huid barrière. Ook zijn dit essentiële vetzuren die ervoor zorgen dat alle lichaamsprocessen soepeltjes verlopen, waardoor de overgang minder zijn intreden doet. 

Makkelijker kan haast niet, toch?

Hiermee ben je al zo enorm goed op weg om te kenmerken van de overgang te beperken!

Voor extra hulp bij het aanpakken van de externe factoren, waaronder stressreductie, een goede nachtrust en voldoende beweging, verwijzen we je ook graag naar een van onze experts. Je krijgt meteen nog wat extra tips m.b.t. ‘overgangs beperkende’ voeding.
Check altijd even van tevoren of je er bij de betreffende expert voor terecht kan, veel van ons kunnen hierin adviseren maar nog niet iedereen. 

Een fijne overgang!

 

X