Zelfzorg is de beste zorg, ook voor een mooie

Share this post

Posted by: Skin Health Company B.V.

Zelfzorg is de beste zorg, ook voor een mooie huid

Self-care, ofwel zelfzorg, is iets waar we met zijn allen steeds meer bij stilstaan. We vinden het belangrijk en gelukkig maar. Hier is ook niets egoïstisch aan! Uiteindelijk zorgt niemand zo goed voor je als jijzelf. Naastdat voeding enorm belangrijk is voor een mooie huid, want een gezonde binnenkant laat de buitenkant letterlijk stralen, zijn er nog meer invloeden die echtwel belangrijk zijn om het beste uit je lijf en je huid te halen. Anders breken we alles wat we met de voeding opbouwen, gewoon weer af. Hoe zit dat dan?

Met Cellics zijn we natuurlijk volop bezig met voeding om het maximale uit je lijf en je huid te halen. MAAR voeding is dus niet het enige wat belangrijk is… Want de vitamines en mineralen die we binnenkrijgen, willen we ook behouden toch? En niet meteen weer afbreken?

Dan is de volgende zelfzorg zeker belangrijk voor je, uit onze circle of self-care:

1. De nodige rust en voldoende slaap zijn voor elk individu enorm belangrijk om dat wat we opbouwen, we ook niet in snelle vaart weer afbreken. Het gemiddelde voor een volwassene is 7 tot 9 uur ⁠😴⁠. Ook belangrijk om je immuunsysteem en weerstand sterk te houden.

Want nemen we niet voldoende (nacht)rust, dan zijn we vatbaarder voor 2. stress. En ervaren we stress? Dan kan ons lichaam oa niet goed spijsverteren (we denken bij buikklachten vaak aan een darmprobleem, maar het zit hem vaak in de voorvertering) en dit kan ontstekingen tot gevolg geven, die zich ook tonen op de huid. Chronische stress vreet zelfs vitaminen en mineralen (ook dat zien we aan de huid).⁠ En de vitamines en mineralen die we nu binnenkrijgen, willen we in deze spannende periode maar al te graag behouden. Toch?

3. Ook onszelf in beweging brengen (niet letterlijk maar ook in de vorm van zelfontwikkeling) doet ons goed. Er is behoefte aan het benutten van je potentieel, hier krijgen we een fijn gevoel van (wat weer een soort van tegenhanger is voor stress). Nu je reistijd etc. weg valt kun je hier wellicht meer tijd aan besteden.

4. Letterlijk bewegen (sporten of wandelen) is natuurlijk ook goed voor je, deze mogen we niet vergeten.

5. En als je dan gaat sporten of wandelen doen groen om je heen en frisse lucht enorm goed! Maak die wandeling tussendoor en sport zoveel mogelijk buiten 🌷🌿. Dit versnelt herstel en helpt bij stress. Al is dit nu helaas even wat lastiger… Maar de situatie waar we nu inzitten dwingt ons dan wel weer om creatief te zijn om thuis wat te kunnen doen (zelf-ontwikkeling?).

6. Tot slot (je staat er misschien niet direct bij stil), maar ook de kwaliteit van je relaties is enorm van belang ⁠👫🏻⁠. Het is niet mogelijk om volledig te functioneren zonder fijne relaties en het is een van de weinige zaken waar psychologen het over eens zijn.

De enige die goed voor jezelf kan zorgen, dat ben jij. En daar komt 7. autonomie ook aan te pas. Jij weet wat goed voor je is en durf ook voor jezelf te kiezen. Nee, is nee.

Met dit lijstje willen wij jou graag op weg helpen de beste versie van jezelf te zijn, voor ook de mooiste huid. #selfcareisthebestcare

En wil je de beste voedingsstoffen voor je lijf en je huid? Omdat van binnenuit veel logischer is?

X