Wat eten wij om goed te zijn voor onze huid? Eten voor een mooie huid

Share this post

Posted by: Skin Health Company B.V.

Wat eten wij om goed te zijn voor onze huid?

We weten als geen ander hoe belangrijk voeding is voor de huid, de binnenkant laat de buitenkant stralen. Vanuit daar zijn onze supplementen ontstaan. Wat eten wij dan eigenlijk op een dag? Waarvan zorgen wij dat we dit iedere dag binnenkrijgen?

Een lichaam dat in balans is, betekent ook een huid in balans
Waar wij onder andere achterkwamen bij de ontwikkeling van Cellics (skin)health nutrition is dat niet alleen je huid ondersteunende stofjes kan gebruiken vanaf een bepaalde leeftijd (omdat onze aanmaak minder wordt), maar ook wanneer er zich problemen binnenin voordoen. We bemerken dat onze huid dan al op vroegtijdige leeftijd problemen toont. Terwijl dit dan nog helemaal niet aan de orde zou moeten zijn…

“Geen goede afvoer van afval- en gifstoffen, darmen die niet op orde zijn, maar ook hormonale schommelingen, het heeft allemaal invloed op die mooie, gezonde en stralende huid.” Daarom wil je dat lichaamsprocessen en organen op orde zijn, dat je lijf voldoende voeding binnenkrijgt om in balans te zijn. Je lijf denkt namelijk pas als laatste aan het verzorgen van de huid en zorgt eerst voor de rest.

Een lichaam dat in balans is, is dus essentieel voor een huid die gezond is en straalt.

Hoe breng je jouw lichaam in balans?
Wij hebben natuurlijk veel research gedaan naar essentiële voedingsstoffen voor lichaam en ook specifiek de huid om te komen tot onze fijne supplementen, uniek in zijn soort door deze gouden combinatie.

Dit doen wij in nauw contact met oa een orthomoleculair deskundige. Zij traint, met ons, onze relaties naar vitaliteitsexperts. Om niet alleen vanalles over de buitenkant te weten mbt de huid, maar om ook te kunnen adviseren aan die binnenkant. De basis.

Al deze kennis heeft ons fan gemaakt van het principe van intermittent fasting, waarover je hier meer leest.

Wanneer het lichaam tekorten ervaart, kun je dit vaak terug zien aan de huid, dat is waarom wij het lichaam met intermittent fasting het liefst zoveel mogelijk in balans willen houden.

De volgende voordelen zijn ervan bekend:
– afname ontstekingsreacties (tbv een huid zonder problemen)
– verlaging insuline:
een groeihormoon dat een heel belangrijk stofje is voor de huid, zodat het herstelvermogen optimaal blijft en wondjes sneller genezen.
– bevordering groei nieuwe cellen

En daar houdt het niet mee op…

Het principe houdt in dat je binnen een aantal uren vast, waarbij de 16u vasten en in 8u de voeding nuttigen de meest gangbare variant is. Binnen de uren dat je eet zorg je er natuurlijk voor dat je binnenkrijgt wat je nodig hebt en dit het liefst in drie eetmomenten op een dag, om ook je insuline laag te houden. Het is niet zo’n feest dat je binnen die 8u kan eten wat je wil.

Wat eten wij binnen 8u om goed te zijn voor onszelf en onze huid?

  • We starten onze eerste maaltijd met twee van onze hoogwaardige Omega 3 visolie capsules, omdat we met zijn allen te weinig van deze essentiële vetzuren binnenkrijgen (lees er hier meer over)
  • Dit vullen we aan met een schepje van ons Cellics poeder, vol vitaminen en mineralen en ook specifieke huidstofjes die onze huid nodig heeft (doe eventueel hier de test welk product geschikt is voor jouw huid)
  • Hierbij nemen we in de maanden van half september tot half april meer Vitamine D, vanwege de afstand van de zon tot de evenaar. Een goede vitamine D waarde ligt tussen 80 en 120 en kun je gewoon eens bij de huisarts laten prikken. ⁠Enorm belangrijk voor oa onze botten, het immuunsysteem, onze spierkracht, de aanmaak van onze⁠ steroïd hormonen (geslachtshormonen/cortisol) en belangrijk voor de aanmaak van⁠ collageen (een tekort vergroot de afbraak).⁠
  • Vervolgens zorgen we er in onze voeding voor dat we minimaal twee stuks fruit eten en maken we iedere dag een vers groentesoepje. We hebben van Philips een fijne blender en soupmaker in een. Groenten verzamelen, in stukjes snijden, met wat water en bouillon erin en klaar is je soep, vol verse groentes die jij lekker vindt! Overigens een handige tip: gebruik gistvrije bouillon.
  • De stuks fruit en groentesoep willen we ook nog wel eens in een heerlijke smoothie of smoothiebowl verwerken. De avond ervoor klaarmaken en meenemen maar, of in het weekend lekker voor de afwisseling.
  • We eten iedere dag twee eieren en zijn er inmiddels achter dat dit absoluut oké is, goed zelfs. Je kunt hier nog wat left-over groenterestjes doorheen doen, of wat garnaaltjes, want we willen ook zoveel mogelijk vis eten in de week. Wij roerbakken dit dan lekker.
  • Verder hebben we brood, pasta, rijst en dat soort koolhydraten eigenlijk helemaal niet nodig. Dit is ons lichaam niet gewend, dit is niet onze oervoeding. Groente en oa fruit wel! Dus in de avond is het vaak wat vis (en heel af en toe kip*) met groentes in een lekker jasje klaargemaakt. Op Pinterest en Google is genoeg te vinden en we houden bijvoorbeeld van courgette spaghetti en bloemkoolrijst (het liefst natuurlijk niet kant en klaar uit pak).
  • Tot slot zorgen we voor nog wat extra eiwitten dmv plantaardige bronnen* (zelf doen we dit met onze Cell Protein) in lekker wat amandeldrink of kokosyoghurt (ook een plantaardige bron) en met wat ongezouten noten.

    Goede vetten van vis, ongezouten noten (het liefst ook ongebrand), avocado etc. zijn ook enorm belangrijk om voldoende binnen te krijgen. Wees niet bang voor vetten, de goede hebben we noujuist heel hard nodig.

    Wil je weten of jij voldoende eiwitten binnenkrijgt? Check het op deze pagina.

*Om ontstekingen zo laag mogelijk te houden, vermijden wij zuivel afkomstig van de rund en overige rundproducten (als vleessoorten) het liefst zoveel mogelijk. Een lekker biefstukje op zijn tijd kunnen wij ook niet laten hoor.

Met deze voeding zijn wij verzekerd van dat ons lichaam binnen krijgt wat deze nodig heeft om optimaal te werken, ook aan die mooie huid. In de weekenden laten wij heus geen wijntje of gebakje staan, maar dat mag dan ook. Maak het gewoon niet te gek en zorg dat je wel je voedingswaarden daarnaast binnenkrijgt. En wandel/beweeg.

Sinds we op deze manier eten…
Voelen we een enorme energie, straalt onze huid enorm en voelen we ons gewoon super fit. Met minder problemen.

Voor je het weet ga je deze ‘oervoeding’ zo waarderen, dat de simpelste dingen ineens lekker worden. Je gaat ineens merken wat ‘troep’ dan weer met je lichaam kan doen, het is het niet meer waard. Ofja, zo nu en dan ;).

Voor advies op maat verwijzen we je graag door naar een deskundige. Samen met ons zijn enkele van onze experts hiervoor opgeleid. Vraag advies via 0499 21 00 00 of zoek naar een vitaliteitsexpert bij jou in de buurt via: www.cellics.nl/verkooppunten/

Nieuwsgierig naar Cellics?

X