Beter slapen voor een stralende huid

Share this post

Posted by: Skin Health Company B.V. Post Date: 4 april 2019

Hoe je beter kunt slapen voor een stralende huid

Kom je niet aan genoeg nachtrust toe? Lig je maar te woelen of word je vaak wakker? Deze 3 tips kunnen je helpen aan een betere nachtrust.

Voldoende slaap is erg belangrijk om het verouderingsproces niet harder te laten gaan dan nodig. Tijdens je slaap maakt je lichaam collageen aan en collageen houdt je huid stevig.

Slaaptekort zorgt voor minder bloedtoevoer naar het gezicht en dit maakt de huid dof en mat. Met voldoende slaap krijgt je huid een opkikker en zullen die mooie, roze wangetjes tevoorschijn komen en zullen de wallen wegblijven.

Kort slapen zorgt ook voor een drogere huid, waardoor lijntjes weer zichtbaarder worden.

Tip 1 – Laat de koffie staan en drink thee
Drie koppen koffie per dag kunnen al slaapproblemen veroorzaken. Cafeïne houdt je wakker.

Denk je dat je de koffie kan laten staan? Vervang deze dan voor thee. Van Pickwick bestaat ‘Slaap lekker’ thee. We horen je nu denken: Slaap lekker thee? Wat een onzin. Maar uit eigen ervaring kunnen we zeggen dat het helpt. Wij hebben de ‘Slaap lekker’ thee voortaan altijd in huis en raad eens? Je valt beter in slaap.

Er zitten kruiden in welke dienen als natuurlijke slaapmiddelen, zoals kamille, lavendel of valeriaan. En deze thee is een cafeïne vrije blend.

Toch echt een koffieliefhebber? Houd het bij maximaal twee kopjes in de ochtend.

Tip 2 – Dé ideale temperatuur en frisse lucht
Zorg voor een schone lucht en voldoende ventilatie in je slaapkamer. Dit kan door een raam open te zetten, zelfs heel voorzichtig in de winter. Frisse lucht laat je dieper slapen, waardoor je minder wakker wordt.

Wist je dat de ideale temperatuur in de slaapkamer rond de 18 graden ligt? Om lekker bij in slaap te vallen.

Tip 3 – De kracht van herhaling
Heb jij een avondritueel? Zo ja, top! Zo nee, dan is het goed om hier misschien toch eens een start mee te maken.

Wanneer je een avondritueel op bouwt, waarin je altijd op dezelfde tijd naar bed gaat, zorgt dit ritme ervoor dat je vanzelf moe wordt tegen de tijd dat je steeds moet gaan slapen. Je lichaam raakt hieraan gewend en past zich aan.

Doe minimaal een uur voordat je naar bed gaat geen actieve en/of opwindende dingen meer, zorg dat je het laatste uur ontspant om relaxt naar bed te gaan. Bereid je lichaam voor.

Vermeid ook het laat nog op je telefoon bezig zijn of naar een ander scherm kijken. Kun je het niet laten? Zet dan in ieder geval je telefoon op nachtmodus om het blauwe licht uit te schakelen dat je wakker houdt. Je hebt tegenwoordig ook brillen die het blauwe licht uit beeldschermen filteren.

Oja, een actieve levensstijl overdag? Dit is alleen maar goed! Dit bevordert een goede nachtrust.

Hoeveel uur slaap heb je nou eigenlijk nodig?
Dat is voor iedereen anders. Test het door te starten met minimaal zeven uur slaap. Doe er per week een half uurtje bij en na een maand weet jij de hoeveelheid slaap die jou het beste past om je energieker en uitgerust te voelen.

Een leuk weetje om mee af te sluiten
In pure chocolade zit een stofje dat zorgt voor een goed slaapritme: magnesium. Een goed excuus om heerlijk een klein stukje te pakken ’s avonds.