Blog

Deze 7 stappen van binnenuit ondersteunen de vitaliteit van jouw huid

Share Post:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Deze 7 stappen van binnenuit ondersteunen de vitaliteit van jouw huid

In de reis naar een vitale huid staan we niet stil bij de gevolgen van een binnenkant die niet op orde is.

Een vitale binnenkant vraagt de nodige aandacht, door hoe wij zijn gaan leven…

Lief zijn voor jouw binnenkant doe jij door:
1. te stoppen met geraffineerde suikers
2. te stoppen met dierlijk zuivel en 3. rood vlees
4. minderen/stoppen (niet volkoren) graan
5. voldoende goede eiwitten (het liefst niet afkomstig van grote zoogdieren, maar plantaardige)
6. goede vetten eten van Omega 3
7. en in de winter extra inname van Vitamine D

Voel jij de paniek? ⁠Terecht hoor, want het is een heel rijtje om jouw huid vitaal te krijgen. ⁠Helaas, ontkomen we er niet aan. Een lijf in balans, is de start van een huid in balans.

Heeft jouw lijf het namelijk te druk met het verwerken van onnodige/niet al te beste voedingsstoffen? Dan is deze niet in staat aandacht te geven aan de huid. Dit kost het lijf teveel energie. Laat staan wanneer je het niet voldoende van de juiste voedingsstoffen geeft.

Ben jij benieuwd of jouw lijf op dit moment genoeg aandacht kan geven aan jouw huid? Of dat er verstoringen in de weg zitten? Laat een van onze skinexperts een echo maken van jouw huid.

Zijn echt al de 7 punten essentieel om de gezondheid van mijn huid te ondersteunen?

Eigenlijk wel, maar de een kan beter tegen dierlijk zuivel of rood vlees dan de ander. De een zal dan ook strenger moeten zijn in suikers, dan de ander.

Onze gouden tip?

Doe het niet allemaal in een keer. Dat gaat gewoon niet. Wanneer jij teveel van jouzelf vraagt, neemt namelijk ook de stress het weer over. ⁠Start met datgene wat voor jou simpel is, zodat je een fijn gevoel krijgt. En voeg langzaam aan steeds meer stappen/betere rituelen toe. Begin klein, met bijvoorbeeld betere alternatieven voor graan. Of nog maar 1x in de week rood vlees. En onthoud de 80/20 regel. Verbied jezelf niet 7 dagen in de week alles. Geniet ook! ⁠

Wil jij hulp in jouw reis naar een vitale huid? Bezoek dan een van onze skinexperts, die niet alleen adviseren in de buitenkant, maar ook in de binnenkant.

 

Benieuwd naar wat én hoe wij eten om goed te zijn voor onze huid?

LEES DAN OOK: Wat is goede voeding voor de huid?

 

Stay Connected

More Updates